شماره تماس 071-

دبیر خانه خودروهای تاریخی

درباره دبیرخانه


۱- کانون جهانگردی در سال ۱۳۱۴ تاسیس و از همان سال (۱۹۳۵ میلادی ) به عضویت دو سازمان بین المللی (FIA) و (AIT) اتحادیه بین المللی جهانگردی مستقر در ژنو و فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی مستقر در پاریس درآمد .
کانون از همان سال فعالیت های خود را در سطح جهانی آغاز نمود و امروزه با مدارک بین المللی صادره از کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران دروازه همه کشورها به روی رانندگان و اتومبیل های سواری و تجاری اتباع ایران باز است – کانون تنها سازمان بین المللی غیر انتفاعی است که خدمات جهانگردی و اتومبیلرانی را در ایران ارائه می نماید.
۲-فدراسیون بین المللی اتومبیل (FIA) : این فدراسیون در سال ۱۹۰۲ در هامبورگ به صورت اتحادیه کل اتومبیل ها که بعدها بصورت اتحادیه بین المللی کلوپ های اتومبیل در سال ۱۹۰۶ شناخته شد تاسیس گردید اساسنامه آن طی سالهای مختلف تغییر کرده تا بصورت فعلی درآمد در حال حاضر مقر آن در پاریس می باشد هدف از تاسیس فدراسیون بین المللی اتومبیل توسعه و ترتیب حرکت , گردش و یا عبور و مرور وسایل نقلیه جاده ای در تمام کشورها کمک به حل مسایل روزانه آمد و شد اتومبیل رانان ترتیب و گسترش مسابقات اتومبیلرانی , حل مسایل فنی و عملیاتی مربوط به وسایل نقلیه موتوری و حفظ منافع اتومبیل رانان می باشد .
فعالیت های این فدراسیون در زمینه های مختلف به شرح زیر است :
کمیسیون بین المللی جهانگردی , کمیسیون بین المللی ترافیک , کمیسیون بین المللی گمرکها , کمیسیون بین المللی فنی , کمیسیون بین المللی تاریخی .
۳- اولین موسسه امداد رسمی اتومبیل در ایران توسط کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ج.ا.ا در سال ۱۳۷۶ راه اندازی شد. در این موسسه بیش از ۱۵ هزار نفر از هموطنانمان به عضویت در آمده اند . عضویت در کانون تسهیلات ویژه ای نظیر تخفیف ۱۰% بیمه خودرو , تخفیف ویژه بلیط های هوایی داخلی و خارجی کانون – استفاده از اردوگاههای جهانگردی وابسته به کانون و استفاده از تسهیلات سازمان ایرانگردی و جهانگردی با تخفیف ویژه را داشت .

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: نظرات در وب سایت منعکس کننده دیدگاه نویسندگان آنها است، و نه لزوما دیدگاه های پورتال وب سایت کتابفروشی. درخواست شده است که از توهین ها، سوگند و بیان عرفانی خودداری شود. ما حق حذف هر گونه نظر بدون توضیحات اطلاع رسانی.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *