شماره تماس 071-

خودروهای تاریخی شیراز رژه افتخار رفتند / رونمایی از X55 PRO جدید ترین محصول مدیران خودرو در شیراز

با حمایت و پشتیبانی بازرگانی قاسم پور وبه همت حوزه اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی فارس :

خودروهای تاریخی شیراز رژه افتخار رفتند / رونمایی از X55 PRO جدید ترین محصول مدیران خودرو در شیراز

همایش بزرگ خودروهای تاریخی و ایین رو نمایی از محصول جدید مدیران خودرو با عنوان X55 pro در شیراز برگزار شد و رئیس فدراسیون بین المللی خودروهای تاریخی به میزبانی بازرگانی قاسم پور که از نمایندگی های برتر خودرویی در کشور می باشد در این مراسم حضور یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، این مراسم عصر پنحشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه با حضور سید مجتبی علوی، مدیرکل فرهنگی معاونت گردشگری و امور زائرین استانداری فارس و تیدو برسترس، رئیس فدراسیون بین المللی خودروهای تاریخی و عبدالکریم یگانه، نماینده حوزه اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران در استان فارس و با حمایت و پشتیبانی بازرگانی قاسم پور که از نمایندگی های برتر خودرویی در کشور می باشد برگزار شد.
عبدالکریم یگانه، نماینده حوزه اتومبیلرانی، کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران در استان فارس گفت: شیراز یکی از قطب های خودروهای تاریخی در ایران است و از این ظرفیت ارزنده می توان در عرصه های گردشگری، اقتصادی و سیاسی بهره برد.
وی با بیان این که این همایش بزرگ با همکاری کلوپ ملی خودروهای تاریخی برگزار شد اظهار داشت: یکی از اهداف این همایش بازدید رئیس فدراسیون بین المللی خودروهای تاریخی از ظرفیت های استان فارس بود و به موازات آن و دوستداران و علاقه‌مندان اتومبیل‌های قدیمی، در پارک کوهستانی دراک شیراز دور هم آمدند و از فضایی شاد و مفرح بهره مند شدند.
او با اشاره به برخی از ظرفیت های استان در زمینه خودروهای تاریخی گفت: با حمایت بازرگانی قاسم پور این همایش با استقبال بی‌نظیر علاقمندان و به‌ویژه جوانان همراه بود و ۱۰۰ خودرو کلاسیک و تاریخی به نمایش گذاشته شد.
نماینده حوزه اتومبیلرانی، کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران در استان فارس با اشاره به این موضوع که در سطح استان بیش از ۲۵۰ خودرو تاریخی وجود دارد و ۱۷۰ خودرو نیز در حال بازسازی هستند اظهار داشت: پیش بینی می شود در شیراز در حدود یکهزار خودرو تاریخی وجود داشته باشد که می تواند این کلانشهر را به یکی از قطب های مطرح خودروهای تاریخی تبدیل کند.
وی ادامه داد: هدف از برگزاری همایش‌های کلاسیک و تاریخی، علاوه بر نشان دادن زیبایی و سیر تحول تولید برندهای خودروسازی دنیا و همچنین تجدید خاطره با این اتومبیل‌ها، تلاشی خواهد بود برای حفظ این آثار ارزشمند که سال‌هاست از سوی کلوپ ملی خودروهای تاریخی در حال پیگری است.
یگانه در ادامه افزود: این همایش به افتخار رئیس فدراسیون بین المللی خودروهای تاریخی و به منظور نشاط افزایی برای شهروندان و علاقمندان اتومبیلرانی برگزار شده است و به گفته این مقام بین المللی، ایران با وجود تمامی محدودیت ها یکی از پیشرفته ترین صنایع بازسازی خودرو را در جهان داراست
وی گسترش خودروهای تاریخی را زمینه ساز اشتغالزایی ارزیابی کرد و گفت: برای بازسازی خودروهای تاریخی مشاغل زیادی نظیر صافکار، نقاش، لوازم یدکی و بسیاری از مشاغل به تکاپو می افتند.
نماینده حوزه اتومبیلرانی، کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران در استان فارس خبر از تلاش هایی برای راه اندازی موزه خودروهای تاریخی در شیراز داد و اظهار داشت: امیدواریم با همکاری سازمان میراث فرهنگی مکان مناسبی برای تاسیس موزه خودروهای تاریخی اختصاص یابد.
یگانه با قدردانی از همکاری های همیشگی پلیس، نهادهای انتظامی و امنیتی، شهرداری شیراز و بازرگانی قاسم پور که از نمایندگی برتر خودرویی در کشور می باشد در راستای برپایی این همایش گفت: بسیاری از استان ها تلاش های زیادی را برای میزبانی از رئیس فدراسیون بین المللی خودروهای تاریخی انجام داده بودند و در نهایت موفق شدیم میزبان این مقام بین المللی را در استان فارس و شیراز باشیم.
او با بیان این که کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران نماینده فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی است اظهار داشت: برنامه هایی که توسط این مجموعه برگزار می شود دارای پیوست های فرهنگی عدیده ای است و می تواند درعرصه های گردشگری، اقتصادی و سیاسی نقش موثری ایفا کند.
وی افزود: یکی از اهداف کلان این کانون دعوت از جهانگردان برای حضور در ایران و شهر شیراز است و حضور گردشگران خارجی نقش ارزنده ای در مقابله با ایران هراسی و توطئه های دشمنان دارد و به واسطه چنین رویدادهایی می توانیم سطح امنیت و اقتدار کشور را بهتر و بیشتر به گوش جهانیان برسانیم.
یگانه در بخش دیگری از سخنانش گفت: وقتی که جهانیان از حضور رئیس فدراسیون بین المللی خودروهای تاریخی در ایران و شیراز مطلع می شوند برای حضور در کشور ما ترغیب خواهند شد. به همین دلیل اگر کانون جهانگردی و اتومبیلرانی فارس مورد حمایت قرار گیرد می توانیم در سال دستاوردهای کلان اقتصادی معادل سی تا سی و پنج میلیارد تومان آورده گردشگری برای استان داشته باشیم.
سید مجتبی علوی مدیرکل فرهنگی معاونت گردشگری و امور زائرین استانداری فارس در حاشیه این همایش گفت: شیراز بعنوان قطب گردشگری کشور محسوب می‌شود و شاخه‌ها و رشته‌های مختلف گردشگری از جمله گردشگری سلامت، ادبی، زیارت، فرهنگی و … را این استان پهناور شاهد هستیم.
او با اشاره به اینکه صنعت گردشگری طرفداران خود را دارد و امروز نیز در این راستا همایش خودور‌های قدیمی برگزار و استقبال خوبی توسط جوانان و همشهریان شیرازی شد و در تلاش هستیم تا از صنعت گردشگری بعنوان یک اقتصاد الگوی پاک استفاده کنیم.
در ادامه این مراسم دکتر صالح پور، رییس گروه خودروهای تاریخی کشور در این مراسم گفت: با همکاری اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران و تلاش هایی که در این زمینه استان فارس صورت گرفته امکان ثبت جهانی خودروهای تاریخی مهیا شده است.
وی از حضور” تیدو برسترس ” رئیس فدراسیون بین المللی خودروهای تاریخی در شیراز به عنوان گامی مهم برای پیشرفت خودروهای کلاسیک یاد کرد و افزود: امیدواریم با حمایت هایی که در این زمینه صورت می گیرد شاد تحقق اهداف بزرگی برای علاقمندان این رشته باشیم و پشتیبانی بازرگانی قاسم پور در برپایی این رویداد نقش ارزنده ای داشته است.
در ادامه این همایش ” تیدو برسترس ” رئیس فدراسیون بین المللی خودروهای تاریخی موسوم به FIVA از نزدیک خودروهای بی نظیر تاریخی شیراز را بازدید و با مالکان آن ها گفتگو کرد.
وی با قدردانی از حمایت های بازرگانی قاسم پور برای برگزاری این همایش و رویدادهای اتومبیلرانی گفت: با ان که هزاران کیلومتر با کشور خودم فاصله دارم اما مهمان نوازی شیرازها آنقدر خوب و صمیمانه بوده است که احساس می کنم در وطن خودم هستم. در این سفر با میراث چندین هزار ساله ایران اشنا شدم و خوشبختانه دوستداران حوزه اتومبیلرانی عزم جدی برای نگهداری از خودروهای تاریخی و کلاسیک دارند که جای تقدیر دارد.
برسترس افزود: اتومبیل هایی تاریخی که در این همایش به نمایش درآمده بسیار و زیبا و چشم نواز هستند و امیدواریم در آینده نزدیک دوباره مهمان اهالی پرشور و فرهنگمدار شیراز باشم.
او در پایان از حمایت و مهمان نوازی های بازرگانی قاسم پور تقدیر کرد و نقش حامیان این همایش ها را در حفظ و نگهداری از خودروهای تاریخی ارزنده ارزیابی کرد.
بر اساس این گزارش گفتنی است تیدو برسترس در پایتخت برای اولین بار از شناسنامه ویژه ی خودرو های تاریخی رونمایی کرد. یکی از نکات قابل توجه برای وی تعدد خودروها تاریخی بود که به نحوه شایسته ای نگهداری و بازسازی شده بودند و از محبت و میهمان نوازی شیرازی ها و به ویژه بازرگانی قاسم پور ابراز خرسندی نمود.
 گفتنی است بازرگانی قاسم پور فعال در حوزه خودرویی و نمایندگی مدیران خود، نیسان، میتسوبیشی، لاماری و کویر موتور است و در زمینه بیمه و لاستیک نیز فعالیت دارد.
در پایان این مراسم محصول جدید مدیران خودرو با عنوان X55 pro در میان استقبال گسترده شهروندان و علاقمندان خودرو رونمایی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: نظرات در وب سایت منعکس کننده دیدگاه نویسندگان آنها است، و نه لزوما دیدگاه های پورتال وب سایت کتابفروشی. درخواست شده است که از توهین ها، سوگند و بیان عرفانی خودداری شود. ما حق حذف هر گونه نظر بدون توضیحات اطلاع رسانی.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *