شماره تماس 071-

گردهمایی خودروهای دیفرانسیل به مناسبت مبعث حضرت رسول اکرم(ص) در طبیعت زیبای دشت ارژن

به گزارش روابط عمومی و بین الملل حوزه اتومبیلرانی فارس  کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، یک گردهمایی با بیش از یکصد خودرو دودیفرانسل در طبیعت زیبای دشت ارژن برگزار شد.

در راستای ساماندهی خودروهای دودیفرانسیل ویژه سافاری و طبیعت گردی که قبلا بدون رعایت قوانین اقدام به برگزاری تور میکردند، مسئولین حوزه اتومبیلرانی و گردشگری در جمع رانندگان رانندگان تیم اپل آفرود حضور پیدا کردند و از نزدیک با آنها موارد قانونی را بیان داشتند.

عبدالکریم یگانه مدیر حوزه اتومبیلرانی هدف از این گردهمایی را توجیه رانندگان خودروهای دودیفرانسیل و طبیعت گرد عنوان کرد و گفت: همه گروه هایی که تا کنون با عناوین مختلف تشکیل شده اند میتوانند جهت تاسیس باشگاه عضو حوزه اتومبیلرانی شوند و آموزش های لازم را ببینند و در روند ساماندهی قرار گیرند.

یگانه افزود: طرح ساماندهی ویژه خودروهای دو دیفرانسیل ویژه طبیعت گردی و سافاری برای اولین بار در استان فارس تهیه و اجرا خواهد شد، در خصوص اجرای این طرح مطالعات و تحقیقات زیادی به عمل آمده و دستگاه های نظارتی خواستار اجرایی شدن هر چه سریعتر آن هستند.

یگانه گفت: متاسفانه بدلیل عدم وجود سازوکارمناسب در گذشته، رانندگان بعضی از خودروها اقدام به برگزاری تورهای غیرمجاز مینمودند و بدلیل عدم آگاهی و آموزش کافی اقدام به تخریب طبیعت میکردند که میطلبد کلوپ ویژه سافاری و کلوپ آموزش حوزه اتومبیلرانی در اولین اقدام آموزش های لازم را به رانندگان دهند.

مسئول حوزه اتومبیلرانی استان بیان داشت: یک دوره آموزشی ویژه رانندگان خودروهای دودیفرانسیل طبیعت گرد و سافاری بزودی توسط این حوزه برگزار خواهد شد و متقاضیان تاسیس باشگاه و رانندگان میتوانند در این دوره شرکت کنند و گواهینامه ویژه که دارای اغتبار بین المللی نیز بود را دریافت نمایند.

ایشان گفت: افرادی که تمایل به تاسیس باشگاه دارند ابتدا می بایست در دوره های آموزشی و ساماندهی شرکت کنند و مطابق با تاسیس باشگاه زیر نظر کلوپ سافاری و حوزه اتومبیلرانی اقدامات لازم را انجام دهند و تا زمانی که مراحل ساماندهی و آموزش به پایان نرسیده است هیچ گروه و یا باشگاهی به رسمیت شناخته نخواهد شد و هیچ گونه مجوزی نیز صادر نمیشود.

همچنین دکتر روح‌الله روانشاد مسئول دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان فارس نیز در جمع رانندگان حضور پیدا کرده و به ایراد سخنرانی در خصوص اقدامات قانونی برای برگزاری تور های گردشگری پرداخت.

در پایان یگانه ضمن قدردانی از دکتر روانشاد و مسئولین همراه، از تیم خبری صدا و سیمای مرکز فارس و برگزارکنندگان این گردهمایی نیز تشکر و قدردانی کرده و بیان داشت که مدیران باشگاه هایی که در آینده تاسیس خواهند شد وظیفه بزرگی را برعهده خواهند داشت و خواستار حفاظت از طبیعت و پاسداری از محیط زیست توسط رانندگان شد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: نظرات در وب سایت منعکس کننده دیدگاه نویسندگان آنها است، و نه لزوما دیدگاه های پورتال وب سایت کتابفروشی. درخواست شده است که از توهین ها، سوگند و بیان عرفانی خودداری شود. ما حق حذف هر گونه نظر بدون توضیحات اطلاع رسانی.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *