شماره تماس 071-

مدیر حوزه اتومبیلرانی، کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران؛ افزایش مهارت‌های رانندگی عمومی، هدف کانون جهانگردی و اتومبیلرانی است

به گزارش روابط عمومی و بین الملل حوزه اتومبیلرانی، کانون جهانگردی و اتومبیلرانی فارس، مدیرکانون حوزه اتومبیلرانی، جهانگردی و اتومبیلرانی ایران با اشاره به اینکه یک سال از راه‌اندازی این حوزه در این استان فارس سپری می شود، گفت: وظیفه این حوزه، قهرمان پروری در اتومبیلرانی و موتورسواری نیست بلکه افزایش مهارت‌های رانندگی برای عموم مردم با خودروهای معمولی است.

اردشیر درویشی، پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران در سال ۱۳۱۴ خورشیدی بعد از شرکت نفت، راه آهن و مخابرات چهارمین شرکتی است که به ثبت رسیده است.

وی اضافه کرد: این کانون در سال ۹۸ فعالیت خود را در استان فارس آغاز کرد اما به دلیل شیوع کرونا نتوانستیم فعالیت‌های خود را دنبال کند اما ظرف این یک سال زیرساخت‌های لازم را فراهم کردیم و افرادی هم به عنوان مسوول کمیته‌های مختلف برگزیدیم که احکام آنها امروز (دوم بهمن ماه ۹۹) در مهمانسرای جهانگردی شیراز به آنان اهدا شد.

درویشی ، با بیان اینکه این کانون در استان فارس، محوریت استان‌های جنوبی کشور را هم بر عهده دارد، اظهار داشت: همچنین این کانون می‌تواند هم‌افزایی خوبی با فدراسیون اتومبیلرانی و هیات‌های ذی‌ربط داشته باشد تا از این طریق افراد مستعد را به آنها معرفی کنیم.

به گفته درویشی، حوزه فعالیت این کانون، دفاع از حق و حقوق رانندگی و برگزاری فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی و گردشگری در حوزه هایی است که به رانندگی مربوط می‌شود.

مدیر حوزه اتومبیلرانی کشوری ادامه داد: پس از انقلاب اسلامی، کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به ۲ بخش تفکیک شد، بخشی به نام بخش رانندگی عمومی (موبیلیتی) زیر نظر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درآمد و بخش قهرمانی و حرفه‌ای آن که داخل پیست برگزار می‌شود و می‌تواند قهرمان پروری کند بر عهده وزارت ورزش و جوانان گذاشته شد.

درویشی بیان داشت: در نهایت، انگیزه و هدف از تاسیس این کانون، پرداختن به ورزش حرفه‌ای نیست بلکه حل مشکلات ترافیکی و افزایش مهارت‌های رانندگی است.

وی گفت: کانون اتومبیلرانی و جهانگردی در حوزه‌های مختلف فعالیت دارد که از جمله آنها صدور احکام و گواهینامه بین‌المللی، حوزه جهانگردی و امداد خودرو است که در همه استان‌ها نمایندگی دارد.

برگزاری کلاس مربیگری مهارت‌های رانندگی با حضور ۵۰ نفر در شیراز

مدیرحوزه اتومبیلرانی، کانون جهانگردی و اتومبیلرانی فارس در بخش دیگری از مطالب خود افزود: هم اینک یک دوره کلاس مربیگری مهارت‌های رانندگی و مدیریت سوانح جاده‌ای با حضور ۵۰ نفر از سراسر کشور در شیراز در حال برگزاری است که به مدت سه روز ادامه دارد و پس از اتمام آن به افرادی که در آزمون این دوره قبول شوند، از سوی کانون کشوری به آنان گواهینامه اعطا خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: نظرات در وب سایت منعکس کننده دیدگاه نویسندگان آنها است، و نه لزوما دیدگاه های پورتال وب سایت کتابفروشی. درخواست شده است که از توهین ها، سوگند و بیان عرفانی خودداری شود. ما حق حذف هر گونه نظر بدون توضیحات اطلاع رسانی.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *