شماره تماس 071-

ساماندهی خودروهای سافاری در روز های آینده

روابط عمومی حوزه اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی استان فارس: مدیر حوزه اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران در دیدار مدیر حوزه اتومبیلرانی و مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری خبر از ساماندهی خودروهای سافاری در روزهای آینده داد.

این دیدار که در دفتر معاون سیاسی امنیتی انتظامی اجتماعی استانداری برگزار شد، اردشیر درویشی گفت: پیش نویس طرح ساماندهی خودروهای سافاری در حوزه اتومبیلرانی استان تهیه شده است و در کانون مرکز بازنگری و به در هفته آینده این طرح به مرحل اجرا در خواهد آمد.

یکی از بزرگترین مشکلاتی که طبیعت ایران شاهد آن بوده، آسیب رسانی طبیعت توسط خودرهای تقویت شده بوده است و وزیر محترم میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز خود شاهد آن بوده است و ما به دنبال آن هستیم تا با ساماندهی و آموزش رانندگان خودروهای سافاری از این امر جلوگیری نمائیم.

وی افزود: ریاست دبیرخانه حفظ و صیانت از خودروهای تاریخی بر عهده کانون بوده و در استان فارس نیز تعداد زیادی خودروهای تاریخی و ارزشمند وجود دارد که نیاز به نگه داری و ساماندهی دارد که بحمداله با کارشناسی و نصب پلاک تاریخی بر روی  این خودرو ها این ساماندهی انجام و تعداد زیادی خودرو تاریخی در استان فارس پلاک تاریخی دریافت کرده اند.

مدیر حوزه اتومبیلرانی بیان داشت: این کانون زیر مجموعه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است و عضو دو سازمان بین المللی اتومبیلرانی و سازمان جهانی جهانگردی است و با توجه به اینکه فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی ایران قدمتی حدود ۳۰ سال دارد، قبل از وجود این فدراسیون، کانون عهده دار برگزاری ورزشهای اتومبیلرانی بوده است و در حال حاضر تمامی رویدادهای تفریحی، فرهنگی، گردشگری موبیلیتی و آموزش مهارت همگانی رانندگی بره عهده کانون بوده و فدراسیون عهده دار برگزاری مسابقات ورزشی است که فقط میبایست درون پیست مخصوص آنها باشد.

درویشی گفت: با توجه به قدمت ۸۵ سالگی کانون که سالگرد آن نیز نزدیک است، همیشه در کانون سعی بر ایمن سازی جاده ها با پرورش و مهارت افزایی عمومی رانندگان دارد و کارهای خوبی در راستای پیشگیر از حوادث و تلافات جاده ای صورت گرفته است.

وی ادامه داد: با تفاهم نامه ای که با راهور ناجا منعقد کرده ایم تعدادی کلوپ ایمنی جاده ها تشکیل داده ایم که در استان فارس نیز از پرسنل راهور برای مدیریت این کلوپ استفاده کرده ایم و سفیران ایمنی جاده ها را پرورش داده ایم و این کار بصورت یک پویش ملی در حال انجام می باشد.

همزمان به انجام این کارها در حال انجام برگزاری رالی تورهای گردشگری هستیم و با استفاده از خودروهای سافاری در حال توسعه گردشگری در استان های جنوبی با محوریت استان فارس با توجه به ظرفیت های این استان هستیم.

درویشی همچنین خبر از برگزاری رالی تور کویر تا کوهستان در استان البرز برای سفیران بیش از ۴۰ کشور دنیا داد و افزود: در تاریخ دوم و سوم اسفند ما این رالی تور با خودروهای دو دیفرانسیل در طبیعت استان البرز برگزار خواهد شد و همه ادارت استانی نیز در این امر فعال می باشند.

مدیر حوزه اتومبیلرانی گفت: با برگزاری این رالی تورها میتوان نشاط اجتماعی در وظعیت بد اقتصادی با محوریت کانون ارتقاع دهیم و با کمک استانداری فارس میتوانیم در این امر پشرو باشیم.

مدیر کل فرهنگی اجتماعی استانداری فارس بنمایندگی از استاندار و معاون سیاسی، امنیتی، انتظامی ضمن عرض خیرمقدم خدمت میمانان این جلسه، اعلام داشت: یکی از بزرگترین مشکلات کشور ما آسیب های اجتماعی است و راهکارهای کاهش این آسیب ها ایجاد نشاط اجتماعی و ورزش است، اما اگر زیرساختی ایجاد نشود نمیتوان ایجاد انگیزنه نمود ولی با توجه به اینکه خودروهای سافاری و رالی تورها نیازمند زیرساخت های آنچنانی ندارد میتوان از این امر بهره برد.

کیوان نیازی اردکانی گفت: هر چیزی که قانونی نباشد با شکست مواجع خواهد شد و می بایست طرح ساماندهی خودروهای سافاری بصورت قانونی انجام شود تا بصورت سلیقه ای در دستگاه های اجرای عمل نشود، و با ساماندهی و قانونی شدن این طرح، رانندگان این خودروها با خیال راحت میتواند به تفریح و گردش بپردازند.

وی همچنان اعلام داشت: اقتصاد ورزش بسیار تاثیر گذار است و با ایجاد مراکز چندگانه ورزشی تفریحی میتوان به اقتصاد ورزش کمک نمود و با سرازیر شدن گردشگران به این مناطق مراکز اقامتی، صنایع دستی و دیگر مراکز تجاری نیز رونق خواهد گرفت که رویکرد ما در این موضوع مثبت می باشد.

نیازی افزود: ورزش و جوانان استان نیز باید پای کار باشد و با توجه به اینکه مدیرکل ورزش و جوانان این استان فرد مستعد و توانمند است نیازمند این است که با هماهنگی و همکاری با وی میتوان در رشد و توسعه گردشگری خودرویی کمک بسازی نمود.

ایشان در پایان افزودند: استان فارس یک استان پهناور با اقلیم های مختلف و چهار فصل و فرهنگ غنی می باشد که جا دارد در فصول مختلف رویدادهای گردشگری و سافاری مختلفی در این استان برگزار نمود و یکی از هدف های اصلی ما است و ما آمادگی این را داریم تا بتوانیم ضمینه ایجاد رفاه و نشاط اجتماعی برای جوانان داریم تا باعث پیشگیری از آسیب های اجتماعی شویم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: نظرات در وب سایت منعکس کننده دیدگاه نویسندگان آنها است، و نه لزوما دیدگاه های پورتال وب سایت کتابفروشی. درخواست شده است که از توهین ها، سوگند و بیان عرفانی خودداری شود. ما حق حذف هر گونه نظر بدون توضیحات اطلاع رسانی.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *