شماره تماس 071-

صدور گواهینامه رانندگی بین‌المللی

به موجب این گواهی‌نامه‌های بین‌المللی که مدت اعتبار آنها یک و سه سال می‌باشد، می‌توان در کشورهای پذیرنده گواهینامه‌های رانندگی بین‌المللی، به صورت موقت به رانندگی پرداخت. بدیهی است دارنده این مدرک بین‌المللی نمی‌تواند قوانین و مقررات مربوط به شرایط اقامت و یا پرداختن به شغل و یا حرفه‌ای که در کشورهای مسیر حرکت او جاری و قابل اجرا می‌باشد را نادیده انگاشته و یا نقض نماید.

این گواهی‌نامه علاوه بر زبان فارسی به ۷ زبان بین‌المللی (‌انگلیسی- فرانسوی- روسی – عربی-‌ آلمانی- اسپانیائی- چینی)‌ نیز ترجمه شده است. گواهینامه‌های رانندگی بین‌المللی قابل تمدید نبوده و پس از انقضاء باید نسبت به درخواست گواهینامه جدید اقدام شود.

مدارک لازم برای دریافت گواهینامه رانندگی بین المللی:

۱- اصل گواهینامه رانندگی معتبر جمهوری اسلامی ایران با اعتبار حداقل یک ماه و سه روز برای گواهینامه بین المللی رانندگی یک ساله و اعتبار حداقل سه سال برای دریافت گواهینامه رانندگی بین المللی سه ساله

۲- یک قطعه عکس تمام رخ ۴*۳ (با حجاب اسلامی برای بانوان)

۳- گواهینامه بین المللی قبلی (در صورت معتبر بودن)

۴- اصل یا کپی صفحه اول گذرنامه

۵- تکمیل فرم درخواست

۶- پرداخت هزینه های اعلام شده

روش های دریافت گواهینامه رانندگی بین المللی:

۱- مراجعه به مراکز اصلی و نمایندگی های کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران در تهران و سایر استان ها(تحویل فوری)

* ( فهرست نمایندگی ها در تهران)

* ( فهرست نمایندگی ها در سراسر کشور)

۲- درخواست آنلاین  (فقط در داخل کشور برای ثبت درخواست صدرو گواهینامه رانندگی بین‌المللی به صورت آنلاین، اینجا کلیک کنید.)

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: نظرات در وب سایت منعکس کننده دیدگاه نویسندگان آنها است، و نه لزوما دیدگاه های پورتال وب سایت کتابفروشی. درخواست شده است که از توهین ها، سوگند و بیان عرفانی خودداری شود. ما حق حذف هر گونه نظر بدون توضیحات اطلاع رسانی.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *